۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۲۱:۳۷

جلیلی:

همکاری های ایران و هند بر ثبات و امنیت منطقه تاثیرگذار است

همکاری های ایران و هند بر ثبات و امنیت منطقه تاثیرگذار است

دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار با معاون مشاور امنیت ملی هند با اشاره به نقش همکاری های دو کشور در عرصه های راهبردی از جمله در زمینه دفاعی و امنیت دریایی در تامین امنیت و ثبات منطقه، بر همکاری دو کشور برای مقابله با تهدیدهای مشترک از جمله تروریسم، دزدی دریایی و مواد مخدر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، لاتاردی معاون مشاور امنیت ملی هند که برای شرکت در گفتگوهای راهبردی شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و هند درتهران به سر می برد، عصر امورز با سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار کرد.

در این دیدار جلیلی با تاکید بر مناسبات تاریخی و دوستانه دو ملت ایران و هند و ظرفیت های متنوع دو کشور برای دستیابی به همکاری های راهبردی، از اراده هند برای گسترش مناسبات همه جانبه با تهران استقبال و بر توسعه کمی و کیفی روابط تاکید کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به نقش همکاری های دو کشور در عرصه های راهبردی از جمله در زمینه دفاعی و امنیت دریایی در تامین امنیت و ثبات منطقه، بر همکاری دو کشور برای مقابله با تهدیدهای مشترک از جمله تروریسم، دزدی دریایی و مواد مخدر تاکید کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به جایگاه منحصر به فرد جمهوری اسلامی ایران در تأمین عرضه و امنیت انرژی، از اراده هند برای گسترش همکاری های دو جانبه در این زمینه استقبال نمود.

در این دیدار لاتاردی ضمن ابلاغ دعوت مشاور امنیت ملی هند از دبیر شورای عالی کشورمان برای سفر به هند، بر همکاری های راهبردی ایران و هند و پیامدهای راهبردی ایران و هند و پیامدهای مثبت بر آن بر روی ثبات و امنیت منطقه تاکید کرد.

معاون مشاور امنیت ملی هند همچنین با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی هند بر اراده کشورش برای تحکیم مناسبات و تقویت همکاری ها در عرصه های مختلف به ویژه تامین انرژی تأکید کرد.

کد خبر 1598437

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha